Joars resa

Vardag, könkorrigering och träning

Nytt datum

Publicerad 2012-07-16 08:03:59 i Vikt,

 Ringde till kirurgen i hopp om att jag inge behövde en ny remiss till kirurgen om att få viktoperera mig. Det gick bra och sköterskan bokade in mig på en ny tid i höst. Den 10:e september skall jag till samma kirurg för att få en remiss till Åbo. Förra gången när jag vägde mindre än nu så blev jag godkänd så jag borde bli det nu med. Har ett BMI på 38 nu och sist hade jag strax över 35.
 
Fram tills dess skall jag försöka att sluta med godiset som ligger bakom min viktökning och brödet.

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2012-07-16 11:37:54

Ska Du operera dig? Visste jag inte, hoppas att det går bra för dig käre vän!

Det går snabbt för mig nu, remiss skickas i September, Samtal början av Oktober, OP i februari (efter jag fyllt arton), läskigt men känns bra ändå!

Vi hörs!

//Rebecka <3

Svar: Jo jag skulle ha gjort det i november förra året men vi sköt upp det till ett senare datum. Har alltså nu bokat in mig hos kirurgen här hemma och hoppas på att hon skickar vidare remissen så fort som möjligt.
Joar

Postat av: Lee

Publicerad 2012-07-17 12:46:03

hej Joar!

jag gör ett nytt försök till en kommentar och hoppas att den kommer fram. :) är det en Gastric By Pass du ska göra? om så är fallet, så hoppas jag av hela mitt hjärta att du är medveten om att GBP inte är en lösning om du inte ändrar dina matvanor.

jag säger inte detta för att vara dum, men jag har följt din blogg ett tag och jag ser ett litet mönster. ena dagen är du grym och är ute och rör på dig, nästa dag har du fått ett bakslag och köpt en chokladkaka. :(

jag hoppas verkligen att du lyckas bryta det mönstret och tänka att du sabbar all träning som du har gjort tidigare, om du äter en 200g chokladkaka dagen efter. :(

jag blir så ledsen, för jag blir stolt över dig när du är duktig och aktiv och sen får jag så ont i hjärtat när jag ser att du har gett efter för frestelsen. :'( jag vet hur svårt det är. tro mig. jag har varit en väldigt stor tröstätare och har varit överviktig förr. därför blir jag än mer förbannad när läkarna nu säger att jag lider av fetma, när jag vet att jag har mycket muskler.

skulle du vilja dela med dig av dina tankar? vad tänker du precis innan du köper snacks/godis? vilken tanke är det som gör att du tar med godsakerna till kassan? jag frågar inte för att vara dum, utan för att jag försöker visa dig mitt stöd och för att jag vill hjälpa dig så gott jag kan, trots avståndet mellan oss. :) jag hoppas du kan se att jag bara menar väl. förlåt om jag har trampat dig på tårna, det har inte varit meningen..

jag behöver själv gå ned i vikt, så..
hoppas på svar och hoppas det här kommer fram.

/Lee..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Joar

Man fångad i fel kropp. Följ min vardag och utredning genom denna blogg.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela