Joars resa

Vardag, könkorrigering och träning

Om Mig

Publicerad 2012-07-10 18:47:22 i Allmänt,

Jag kommer att heta Joar när allt detta är klart. Jag har valt detta namn för att när jag var runt 15 år läste jag Jan Giullou´s (stavning?) bok Vendetta. Joar Lundberg som var en agent tillsammans med Carl Hamilton satt i ett fik i Italien och han blev mördad och sen den dagen har jag förälskat mig i namnet Joar. Ett gammalt fornnordiskt namn liksom mitt kvinnliga namn.
 
Jag är född 1978 så jag har haft många år att tänka på detta med könskorrigering fast när jag ar gift med min ex-man så låg dessa tankar lite i skymundan. Vi skaffade barn och levde tillsammans i 11,5 år. Under dessa år så har jag vetat att det inte är något som stämde med mitt utseende. Nu är jag skild och åter har dessa tankar ploppat upp.
 
Känner mig egentligen lite för gammal för detta men jag kommer att gå igenom denna långa och hårda process som det tar innan jag fullt ut kan beteckna mig som man.
 
Redan som en lite "grabb" (åh vad det känns rätt att säga detta) så visste jag att det var en kille jag ville bli men jag vågade inte berätta det för någon. Inte nån berättade jag detta men jag tror min syster och mamma kände på sig att jag ville bli en kille. När dom inte var hemma så gick jag alltid med en gul skumboll innanför trosor och gud vad skönt detta var.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Joar

Man fångad i fel kropp. Följ min vardag och utredning genom denna blogg.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela