Joars resa

Vardag, könkorrigering och träning

Lurvig

Publicerad 2012-07-29 15:58:08 i Allmänt,

Så länge som jag har mina bröst och inte kan passera som en man så måste jag raka mig på benen och under armarna. Det känns så jobbigt att behöva det för en kvinna "skall" ju inte ha hår på dessa ställen. Jag skulle få en massa blickar om jag lämnade kvar på dessa ställen. Vad tycker ni om att kvinnor rakar sig? Skall en kvinna vara hårlös på ben och armhåla?
 
Denna gång lämnade jag kvar håret under armarna men rakade benen där det är som mest synlig.
 

Kommentarer

Postat av: w

Publicerad 2012-07-29 19:53:47

andra ska inte bry sig om vad man väljer att göra, bara man trivs själv med det man gör..
det anses ju att tjejer ska vara lena och hårlösa, men det är bara skitsnack, man ska göra som man känner för och inte känna inte tvingad till något

Svar: Ja det borde ju vara så. :-P
Joar

Postat av: Filippa

Publicerad 2012-07-29 21:00:34

I mina ögon är det verkligen upp till var och en om man vill raka eller ej. Jag gör det eftersom jag uppskattar hur jag ser ut utan hår under armar och på vader, men min bästa väninna har inte rakat sin kropp på flera år och jag tycker att hon är lika vacker för det. Jag har minst två andra väninnor som även de skiter i att raka sig. Jag tror att vi är inne i en ny tid nu där det är helt okej att välja, speciellt i HBT- och dylika kretsar... men även om man är heterosexuell som kvinna så finns det gott om män som inte bryr sig. En av ovan nämnda väninnor bor med en man som tycker att hon är vacker som hon är.

Svar: Tack. :-) Männen kanske inte bryr sig men jag har svårt med kroppshår. Men jag måste tänka om sen när jag blir man, då skulle det bara se konstigt ut om jag rakar mig då. Hehe.
Joar

Postat av: Olivia

Publicerad 2012-07-29 22:36:57

Jag tycker att du kan låta bli att raka om du vill. Ser inget konstigt alls med hår på benen som kvinna, inte under armarna heller då det inte brukar synas så tydligt. Dessutom brukar inte håret vara så grovt såvida du inte har/äter manligt könshormon.

Svar: Än äter jag inga hormoner. Tack för uppmuntran till mitt "manliga" liv. :-)
Joar

Postat av: Elias

Publicerad 2012-07-30 23:57:02

Om du gillar att raka dig så gör det, även som man, det finns många män som rakar hela kroppen och det finns kvinnor som låter bli =)

Svar: Får se hur jag gör. Har förlikat mig med hår på benen och så vidare när jag börjar med hormonerna.
Joar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Joar

Man fångad i fel kropp. Följ min vardag och utredning genom denna blogg.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela