Joars resa

Vardag, könkorrigering och träning

Konstigt

Publicerad 2012-07-07 09:39:44 i Allmänt, Träning, Ätbart,

Ju mer jag tränar desto mindre hungrig blir jag. Det borde ju vara tvärtom. Att har man rört på sig så borde ju kroppen vilja ha lite mera näring men inte för mig.
 
Var ute och cyklade igår och sen när jag kom hem för kvällsmaten så var jag inte alls hungrig utan jag fick tvinga i mig soppan på 2 dl. Det är inte första gången det händer. Så detta kan jag göra så går jag ner i vikt lite snabbare. Skall snart ut och cykla lite mera idag.
 


Ägg till frukosten.

Kommentarer

Postat av: Elias

Publicerad 2012-07-07 14:36:44

Det är möjligt att du går ner i vikt snabbare av det, men när man gör på det viset tappar man lika mycket, om inte mer, muskler som fett. Det är nämligen jobbigare för kroppen att bära på muskler och den vill naturligt samla på sig fett därför att det är livsuppehållande i perioder av svält. Kroppens förbränning fungerar precis som en eld, om där inte finns något bränsle slocknar den och nästa gång du slänger på ett vedträ/mat så samlas det på hög. Så det var bra att du fick i dig soppan iallafall.

Säg till om du tycker jag e en besserwisser som lägger mig i för mycket, är liksom känd för det ;)

Svar: Det är det jag är orolig för. Att jag inte skall orka träna sen till slut.
Joar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Joar

Man fångad i fel kropp. Följ min vardag och utredning genom denna blogg.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela