Joars resa

Vardag, könkorrigering och träning

Välkommen hit

Publicerad 2012-07-04 17:52:16 i Allmänt,

Jag är en transkille som alltid vetat att jag är en kille men jag föddes tyärr i en fel kropp. Jag har nu som 30+:are tagit tag i detta och skall genomgå en könsutredning. Det är väldigt spännande för mig men kanske inte för alla i min omgivning. Första skedet är snart fixat. Remiss till en psykolog som har hand om såna här saker kommer att skickas denna vecka men jag får nog vänta ett bra tag innan jag får komma till psykologen för denne är på semester och sen är köerna till psykologerna väldigt långa.
 
Men fram tills dess skall jag försöka så långt det bara går att leva som en man. Väntar på en läkarremiss för bröstborttagning. Skall till läkaren och jag hoppas att han tar tag i detta och skickar en remiss till kirurgerna. Kanske jag måste fara till fastlandet för denna operation.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Joar

Man fångad i fel kropp. Följ min vardag och utredning genom denna blogg.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela