Joars resa

Vardag, könkorrigering och träning

Morgongympa

Publicerad 2012-07-07 10:29:19 i Träning,

Körde ett pass styrketräning igen. Har ett program som jag kör med. Börjar uppifrån och jobbar mig neråt på kroppen. Känns så otroligt bra efteråt och jag hoppas att jag får en vettig kropp innan korrigeringen. Det skulle vara toppen.
 
Tyvärr väger muskler mer än fett så jag kommer inte att se någon viktminskning på väldigt länge vilket får mig att må dåligt. Skall nog ut och köra med cykeln senare idag och hoppas på att det slutar att regna då. Det regnar inte så värst mycket nu men jag tänker inte cykla nu efter detta pass.
 

Kommentarer

Postat av: Elias

Publicerad 2012-07-07 14:54:46

Med tanke på hur ofta du styrketränar föreslår jag att du delar upp kroppen i olika delar så du inte kör hela kroppen varje gång. På det viset kan du köra fler övningar för samma del av kroppen och bygga mer muskler. Och sedan kan den delen få några dar på sig att vila och bygga upp sig, det är under vilan som muskler växer, tränar man dem för ofta så bryts de bara ner. Samtidigt behöver du inte känna att du måste låta bli träning en dag, du tar bara en annan del av kroppen.

Själv brukade jag köra rygg-axlar en dag, bröst-armar-mage en dag, och ben-rumpa den tredje, sedan vilodag. Plus att jag körde mycket spinning för att rehaba ett opererat knä. Jag brukade träna intensivt i ungefär en timme, efter det är kroppen ganska tömd på muskelglykogen och behöver påfyllning.

Vad träningssugen jag blev nu tack vare dig =) har gratisbiljett till sportlife, ska nog använda den idag.

Svar: Ja har inte så mycket maskiner och sånt jag körde med förut så det blir inte så många övningar med bara hantlar.
Joar

Postat av: Elias

Publicerad 2012-07-07 22:19:04

Vad synd. men man gör vad man kan med det man har =9
lycka till med träningen

Svar: Tack. Jo man får göra vad man kan med det lilla man har.
Joar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Joar

Man fångad i fel kropp. Följ min vardag och utredning genom denna blogg.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela