Joars resa

Vardag, könkorrigering och träning

Klarade inte av

Publicerad 2012-07-06 16:19:58 i Träning, Ångest,

Fick en massa ångest över all mat jag ätit idag. Det är ändå 900 kcal som jag har ätit idag och jag klarade inte av att inte träna idag. Så det blev 25 min styrketräning här hemma och jag funderar på att fara ut och cykla igen. Jag vill inte ha denna ångest för maten. Trodde jag kommit över detta men tydligen inte.
 
Fan ta denna ångest som vägrar att släppa taget om mitt liv. Den tar liksom över och jag har svårt att bara vara. Får nog ringa avdelningen och fråga om lite råd. Eller så tar jag en tablett och hoppas att det går över?
 

Svettiga jag

Kommentarer

Postat av: Elias

Publicerad 2012-07-06 23:59:15

Du borde nog försöka prata med någon, tycker det låter som du lätt kan utveckla en ätstörning om du inte är försiktig. 900 kcal låter väldigt lite på en hel dag?

Är du träningsvan sedan tidigare?

Svar: Har en ätstörning sen innan som jag inte blir av med. Jag är van med vikter men inte cyklandet.
900 kcal var innan middagen. Det landade på 1400 kcal senare. Men jag får ångest redan före 1000 kcal.
Joar

Postat av: Elias

Publicerad 2012-07-07 14:43:18

Har du räknat ut hur många kcal du borde ligga på under en dag, utifrån ålder, längd och biologiskt kön? (Tyckte inte om o skriva det sista där men det är ju så man räknar ut förbränning och behov av kcal så tyvärr...)
Låter som 1400 är lagom för dig, vad jag minns iaf. Förstår ju att du vill gå ner i vikt så snart som möjligt men för att det ska vara hälsosamt behöver man ligga på en lagom nivå =)

Svar: Enligt min vikt så skall jag äta runt 2300 kcal för att hålla vikten som den är. Sen har jag lagt mig på ca 1000 kcal under det,
Joar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Joar

Man fångad i fel kropp. Följ min vardag och utredning genom denna blogg.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela